Warning! Rabbit bersepah-sepah.

Back To School


Hi guys. I'm back in Puncak Alam. It's the second week of kuliah. Tak start belajar pun lagi but we have been brief on the syllabus and assignment for each subject. Yes it will definitely be a hectic full of blood and tears and drama and problem like always but the only thing I hope is that I can get through this. Semoga sentiasa diberi kekuatan untuk habiskan semester ni ✨
Pernah tak rasa down gila gila gila? Tahh taktahu lah apa yang aku down kan sangat but it frustrated me so much sebab aku tak boleh and tak mampu buat apa apa untuk diri sendiri. Dah tak sabar nak habiskan belajar. Nak kerja and nak earn money untuk sara diri sendiri sebab rasa dah terlampau selalu sangat menyusahkan orang lain especially parents. Nak cari duit so boleh bagi parents belanja tiap-tiap bulan, bagi adik-adik duit belanja sekolah and belanja diri sendiri as self reward.
I don't know where to spill this sebab aku jenis susah nak let things out. Especially benda-benda serious. Kalau dengan orang orang yang rapat (tu pun boleh dikira dengan jari sebelah tangan je) I may be the most kepoh girl bercerita bergelak huhahuha sana sini, but tak semua aku mampu luah sebab jenis aku ni kadang kadang sebelum kata2 keluar, air mata aku yang keluar dulu. So at the end, pendam sorang-sorang je. So here I am babbling and ranting about all the kerisauan dihati ini hihu
Bila tengok people at the same age around me ada yang dah kerja, dah berkereta, dah berkahwin and ada juga yang even dah beranak. Aku? Melepet lagi dekat uni menyusahkan parents tiap-tiap bulan mintak duit untuk sara diri ni; untuk makan, untuk print assignment, untuk beli barang etc.
But, banyak kali aku ingatkan diri supaya sentiasa bersyukur. Ada orang yang lagi unfortunate dari aku. Kena selalu bersyukur dengan apa yg kita ada, sebab apa yg kita ada ni, belum tentu orang lain ada. And I came with a conclusion that every one of us is on a different path and journey. Tak perlu dibandingkan diri kita dengan orang. Jadikan apa 'lebih' yang org lain ada tu sebagai motivation kita. Bila aku tengok orang lain dah kerja dah berkereta buat aku nak study sehabis boek. Nak achieve deanlist every sem, nak cun kan portfolio. Bila aku tengok member-member ex-ex dah kahwin buat aku rasa nak majukan diri, majukan business so that dapat kumpul sikit2 duit kahwin start from now. Takde lah tunggu dapat kerja (entah bila) baru nak start kumpul untuk future. 
Bila umur dah bertambah, makin banyak benda nak kena fikir. Makin kusut otak kalau ada problem sebab takde siapa dah yang nak tolong kecuali parents and yang tersayang je tapi takkan lah semua benda nak mengharapkan diorang je kan? Yang penting sentiasa ubah diri kita untuk jadi lebih baik dari semalam. The only person we need to be better than is the person we are yesterday 💯


And He told us twice;
(فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا (5) إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا (6
"So verily, with every difficulty, there is relief. Verily, with every difficulty, there is relief" ✨


Jom support my business by following my ig @leartbae  Untuk sebarang pertanyaan tentang harga, design, sample or anything related; feel free to whatsapp 014-3436432. Nanti kuli LAB akan entertain your pertanyaan dekat whatsapp tu hihi. 
#weddingcard #greetingcard #customcard #postcard #sticker #packaging #banner #bunting #backdrop #businesscard #sampulduitraya #bookmark #bookcover #blogdesign #headerblog #headerfb #onlineads #onlinebanner #digitalposter #printads #flyers #brochure #poster #logo #label #tag #branding
May Allah ease the pain of every heart that's suffering in silence.

15 comments: